Med över 15 års internationell erfarenhet, utmärker personen sig som en global varumärkesstrateg. Personen har skapat framgångsrika resor för varumärken med deras storytelling på olika marknader, inklusive Sverige, Dubai, Hong Kong, Storbritannien och USA, som specialiserat sig på kläder och skor, konsumentvaror, personlig vård och kosmetika. Denna erfarenhet har utvecklat en djup förståelse för marknadens dynamik och konsumentbeteende.
Med en magisterexamen i Digital Business kombinerar personen skickligt moderna digitala strategier med traditionella brandingmetoder. Känd för robust ledarskap, enastående analytiska färdigheter och effektiv kommunikation, är hon unikt utrustad för att driva ditt varumärke till framgång i dagens konkurrensutsatta miljö
Ett urval av kompetensområden som konsulten besitter:
Utveckling av egna unika varumärken: Från koncept till genomförande.
Expertis inom skalning och tillväxt av befintliga varumärken.
Omfattande varumärkesstrategi: B2B, B2C och DTC-modeller.
Marknadsundersökningar och datadrivna beslut.
Varumärkeskommunikation och riktlinjer.
Content marketing & storytelling.
Social Media Strategi och KPI-hantering.
PR-strategi: Utveckling och genomförande.
E-handelsoptimering och A/B-testning.
Presentationsmaterial Ledning inom Marknadsföring & tillväxt.